15.10.10

the fall leaves


recently , i read a great book from tere-liye . i found on best-seller shelves , and it was not a plan to buy the novel . but when i read the synopsis i was very interested .

this is about tania's life , about her changes life (from streets to the success way) because of an angel . he was a 25-years-old man who found tania hurt by spike on bus. he was 25th when tania 11st and her brother , dede , was 6th .

he was a savior in their life . he raised them up to the brighter life . he bought the stationery , shoes , books , and lego for tania and dede .
he often brought them to the biggest bookstore in that city , then introduced them to his favorite space in there : on the 2nd floor , next to a big window .

he was their angel . he changed their future , their way , their life , and also their smile . yes , he was really an angel in their family .
but oh , the little tania fell in love with the angel !

the synopsis :


Dia bagai malaikat bagi keluarga kami . Merengkuh aku, adikku, dan ibu dari kehidupan jalanan yang miskin dan nestapa . Memberikan makan, tempat berteduh, sekolah, dan janji masa depan yang lebih baik.


Dia sungguh bagai malaikat bagi keluarga kami. Memberikan kasih sayang, perhatian, dan teladan tanpa mengharap budi sekalipun. Dan lihatlah, aku membalas itu semua dengan membiarkan mekar perasaan ini.

Ibu benar, tak layak aku mencintai malaikat keluarga kami. Tak pantas. Maafkan aku, ibu. Perasaan kagum, terpesona, atau entahlah itu muncul tak tertahankan bahkan sajak rambutku masih dikepang dua.

Sekarang, ketika aku tahu dia boleh jadi tidak pernah menganggapku lebih dari seorang adik yang tidak tahu diri, biarlah.. Biarlah aku luruh ke bumi seperti sehelai dau.. daun yang tidak pernah membenci angin meski harus terenggutkan dari tangkai pohonnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Post!